Pierderea in greutate

Sfaturi utile pentru pierderea in greutate

Schimbarile se fac treptat, nu trebuie sa avem de la noi pretentia ca ne putem modela comportamentele de pe-o zi pe alta.

Daca obiectivul este pierderea in greutate, e important sa fim constienti ca lucrurile mici fac diferenta:

1.   Consumati regulat apa! Foamea este adesea confundata cu deshidratarea. Asa ca, data viitoare cand aveti pofta de un snack, beti un pahar cu apa. Chiar si o usoara forma de deshidratare ne poate altera metabolismul, asa ca aveti grija sa beti suficienta apa si limitati consumul de sucuri, cafele si alcool. Mai mult decat atat, studiile indica faptul ca doua pahare cu apa baute inainte de masa ne ajuta sa ne simtim satui mai curand.

2.   Consumati glucide adevarate!

Inlocuiti carbohidratii procesati, precum painea alba, covrigii, pastele albe etc, cu glucide complexe din fructe, legume, cereale integrale etc. Fructele si legumele sunt bogate in fibre, acestea facilitand digestia si regland nivelul zaharului in sange. Carbohidratii complecsi sunt, de asemenea surse importante de antioxidanti care ajuta la reducerea inflamatiilor in corp si la pierderea in greutate.

3.  Alegeti grasimi sanatoase!

O preconceptie des intalnita sustine ca grasimile ar trebui complet eliminate complet. Realitatea este ca nu am putea trai fara ele, deoarece organismul nostru foloseste grasimile alimentare pentru energie, pentru sanatatea parului, a pielii, , a unghiilor, ba hiar si pentru absorbtia vitaminelor. Important este sa alegem sursele  potrivite, precum nuci, seminte, peste, avocado.

4. Puneti accentual pe proteinele slabe!

Corpul nostru necesita protein pentru a sustine fluxul celular de reinnoire.  Suntem formati, la propriu din aminoacizii care alcatuiesc proteinele din mancarea noastra. Proteinele se gasesc in multiple surse, insa cele mai bogate sunt cele de origine animala.

5.   Nu sariti peste micul dejun!

Un mic dejun hranitor asigura metabolismului nostru startul corect in ziua cu pricina si ne ajuta sa ne controlam mai bine “poftele”. Cand ratam prima “alimentare cu combustibil” a zilei, se poate intampla sa ni se faca foame pe la jumatatea diminetii, spre pranz si suntem mai vulnerabili in fata rontaielilor sau a mancatului peste masura, compensand caloriile pe care le-am “economisit” sarind peste micul dejun.

6.   Faceti sport constant!

Sportul are beneficii imense atat pentru minte, cat si pentru corp. Ne ajuta sa ne mentinem greutatea constanta, regleaza frecventa cardiaca si tensiunea sangvina si in acelasi timp ne favorizeaza o stare psihica buna.

7.  Odihniti-va suficient!

Studiile indica faptul ca lipsa somnului sau insuficienta acestuia influenteaza ritmul circadian, determinand un dezechilibru al energiei noastre, metabolismului si poftei de mancare.  Leptina si grelina, hormonii responsabili cu starea de satietate si de foame sunt echilibrati in prezenta odihnei, altfel avand tendinta de a-si face de cap.

Adauga o intrebare noua si vei primi un raspuns in cel mai scurt timp