calories-400x400

Despre calorii si alti demoni

Cand vorbim despre calorii si weight management, cheia este categoric echilibrul. Trebuie sa echilibram caloriile ce intra si caloriile care se consuma. Asta inseamna o calibrare cat mai corecta a caloriilor pe care le luam din mancare si bauturi vs caloriile arse in functiile organismului, activitatile zilnice si sport.

Intai de toate, sa definim ce este o calorie. Practic, vorbim despre o unitate de energie oferita de mancare. Indiferent de sursa- carbohidrati, proteine,  grasimi- o calorie ramane o calorie. Mancarea este o combinatie a macronutrientilor mentionati; asadar, daca stim procentul fiecaruia, putem calcula energia oferita de fiecare aliment.

Ratia noastra energetica, la fel ca o calorie, are doar o valoare orientativa. Si oricat ne-ar placea sa ne incadram intr-un tabel, standardele nutritiei sunt extrem de flexibile. De pilda, in SUA este acceptata o marja de eroare de 20% intre cee ace e scris pe etichete si valoarea reala.

Daca discutam despre calorii si greutatea corpului merg mana in mana, indiffrent ca ne propunem sa ne mentinem greutatea, sa adaugam ceva sau sa scadem. Important este sa tinem cont de faptul ca rezultatele fiecarei persoane difera in functie de specificul fiecaruia si de multipli factori, cum ar fi varsta, inaltimea, greutatea, sexul si nivelul activitatii zilnice.

Asadar, cum gasim echilibrul? Pentru a pierde sau a creste in greutate, trebuie sa luam in calcul o buna gestionare a caloriilor. La nivel general, pentru a pierde aproximativ un kilogram pe saptamana, avem nevoie de un deficit caloric de aproximativ 500 calorii. Si sa nu uitam ca activitatea fizica este un aliat de success in acest demers.

Pierderea in greutate este cel mai adesea o urmare a deficitului caloric, insa sportul creste numarul de calorii pe care corpul nostru il foloseste pentru energie. Drept urmare, reducerea aportului caloric in combinatie cu activitate fizica constanta ofera deficitul caloric necesar, rezultand o scadere in greutate sanatoasa si sustenabila.

Sa nu pierdem din vedere ca fiecare persoana este unica si are nevoi diferite. Mai degraba decat sa ne concentram pe numaratul caloriilor, haideti sa ne concentram pe imaginea de ansamblu- cum facem caloriile sa conteze! Haideti sa privim aportul caloric ca un indicator ce ne poate vorbi despre echilibrul corpului nostru. Sa ne monitorizam constant greutatea si sa ajustam aportul caloric in functie de activitatile noastre si de schimbarile pe care vrem sa le vedem.

Tu ce obiective ai in acest sens?

 

Adauga o intrebare noua si vei primi un raspuns in cel mai scurt timp