page

5 idei de Mic Dejun Sanatos!

Stim cu totii expresia: “Micul Dejun este cea mai importanta masa a zilei”. Este oare adevarat?

Ei  bine, o masa consistenta si adecvata din punct de vedere nutritional reprezinta un avantaj in orice demers in lupta cu kilogramele in plus. Explicatia este simpla: daca mancam de dimineata, riscul sa facem alegeri “nefericite” in cadrul celorlalte mese scade surprinzator de mult. Un mic dejun adecvat ne ofera energie pentru intreaga zi si ne ajuta sa ne atingem obiectivul mult mai usor.

Ce este, insa, un mic dejun adecvat? Este acea combinatie de alimente care elibereaza energia treptat, dar care ne ofera senzatia de satietate in acelasi timp.

Haideti, deci, sa trecem in revista cateva idei de mic dejun astfel incat sa putem face cele mai bune alegeri pentru noi.

1.      Iaurt sau lapte cu fulgi de ovaz si fructe de padure

Fulgii de ovaz te pot ajuta in lupta cu kilogramele in plus in doua moduri. In primul rand, este plin de fibre si te va ajuta sa te simti plin o perioada lunga. In al doilea rand, formeaza un mic dejul care va elibera intr-un mod lent carbohidratii , ceea ce inseamna ca vei avea energie pentru un timp indelungat.

Ingrediente: O cana de iaurt sau de lapte,½ cana fulgi de ovaz, o cana de fructe de padure

2.      Omleta cu broccoli

Ouale reprezinta o sursa importanta de proteine, ceea ce inseamna ca o sa te simti plin pentru mai mult timp. In plus, exista studii care spun ca atunci cand mananci oua la micul dejun te vei simti mult mai mult timp plin decat daca ai manca acelasi numar de calorii provenite de la un covrig.

Broccoli-ul contine de doua ori mai multa vitamina C decat o portocala si aproape la fel de mult calciu ca laptele integral – doua motive foarte bune pentru a il include cat de des putem in alimentatia noastra.

Ingrediente:2 oua, un pumn de broccoli tocat, sare si piper dupa gust

3.      Bruschette cu mozzarella si rosii

Fibrele din painea integrala ajuta la scaderea colesterolului, lupta impotriva constipatiei si a diabetului zaharat – trei motive sa o alegi in locul celei normale.

Ingrediente: 2 felii de paine integrala, 70 g mozzarella, 3-4 rosii cherry, ½ lingurita busuioc uscat, sare si piper dupa gust

4.      Smothie de mango si nectarine

Mango contine enzime digestive care ajuta la descompunerea proteinelor si sustine o buna functionare a sistemului digestiv. Datorita continutului ridicat de fibre pe care il contine, acesta te poate ajuta si in preventia constipatiei.

Ingrediente: 1 mango, 1 nectarina, o cana de lapte de soia rece

5.      Parfait de capsuni

Acesta este un exemplu foarte bun de cum putem manca atat sanatos, cat si gustos. Pe langa faptul ca ne vom asigura toata energia pentru prima parte a zilei, ne vom bucura de un mic dejun delicios care ne va trezi la viata pentru restul zilei.

Ingrediente: 3-4 capsuni, o cana de iaurt semi-degresat, 6 linguri de muesli

 

Adauga o intrebare noua si vei primi un raspuns in cel mai scurt timp