Articol vacanta

Alimentatia in timpul vacantei de vara

Suntem in perioada cea mai frumoasa a anului luna august, care inseamna pentru majoritatea soare, mare, plaja, vacanta  si multa mancare buna la sistemul all inclusive. Majoritatea persoanelor aleg ca destinatii de vacanta sistemul all inclusive unde beneficiaza de relaxare si multa mancare buna.

Intrebarea este: Ce putem face intr-o astfel de vacanta pentru a reusi sa mentinem greutatea ?!

Nu trebuie sa ne speriem. Conform principiului “Fail to plan = Planning to Fail” avem nevoie de putina organizare pe care o putem gasi in cateva reguli simple de vacanta :


1. Cantitatea de carbohidrati trebuie redusa la minim. 
Carbohidratii se gasesc in orice aliment care contine faina si/sau zahar sau alti indulcitori industriali, orez alb, cartofi.

2. Este  de preferat ca fructele sa fie consumate ca o gustare separata (la aprox 3 ore de la ultima masa si alte aprox 3 ore distanta fata de urmatoarea masa), in prima parte a zilei.

3. Intotdeauna se respecta regula de a avea 5 mese pe zi, aprox una la fiecare 3 ore. O solutie foarte buna pentru a nu rata ora gustarilor, este sa ai mereu cu tine pungute cu portii de cate 50 gr de oleaginoase (migdale, nuci si alune crude), sticlute de kefir si fructe proaspete.

4. Este esential sa te hidratezi suficient (2 litri de apa zilnic). Pentru a respecta cu usurinta regula, la fiecare masa principala poti avea 2 pahare de apa plata si in plus o alta sticla de 0.5 l de apa plata pentru restul zilei.

5. Compune-ti mesele principale (in functie de ce gasesti in meniul restaurantului) pe structura aliment proteic + garnitura de legume + (optional) salata de verdeturi si legume proaspete de sezon. 
6. Pentru satietate iti recomand sa incluzi in meniu alimentele usor grase, care paradoxal a ce se vehiculeaza in mass-media, mentin satietatea si ajuta la slabire. Exemple de aceste alimente sunt lactatele integrale (adica NEdegresate), avocado, pulpa de nuca de cocos, toate oleaginoasele (nuci, migdale si alune crude), conserve de ficat de cod, peste gras (ex somon) etc

7. In continuare trebuie sa minimizam consumul de sare. Avand in vedere ca vei lua destul de des masa la restaurant cel mai sigur consumul de sare va fi peste limita recomandata, asadar e de preferat sa nu mai adaugi in plus.

8. In aceasta perioada va fi imposibil sa mentinem o proportie de nutrienti exacta, specifica planurilor de alimentatie , insa pe cat posibil incearca sa consumi alimente cat mai diverse, sa nu alegi mereu aceleasi feluri de mancare. 

 Avand la dispozitie aceste reguli simple, dar care aduc o valoare adaugata incontestabila calitatii alimentatiei te poti bucura de vacanta mult astepta intorcandu-te acasa cu aceeasi greutate. Un obiectiv aparent ambitios, dar care devine realist atunci cand ai un plan bine consolidat!

[optinform]

Adauga o intrebare noua si vei primi un raspuns in cel mai scurt timp