11082930_978889765462011_687182420_n

Ambele fete ale energiei!

Am scris un articol pentru Click pentru femei cu privire la lipsa de energie si cum sa o gestionam. In cazul in care nu ati ajuns la chioscurile de ziare pentru a citi articolul, va dezvaluim cele mai importante aspecte cu privire la lipsa de energie in articolul de mai jos. 

Sa previm energia ca o moneda – moneda foarte valoaroasa pentru noi pentru ca aceasta reprezinta motorul nostru social. Avem nevoie de aceasta pentru a o schimba pentru timp petrecut alaturi de cei dragi, randament la locul de munca, exercitii fizice sau pur si simplu stare de bine. Insa, pentru a o procura trebuie sa fim atenti la factorii care pot cauza disparitia acesteia sau, dimpotriva, cei care pot favoriza “multiplicarea” acesteia.

Lipsa de energie poate sa apara sub numeroase forme ca urmare a unor factori din viata noastra. Aceasta poate fi un raspuns la somn insuficient, stres, lipsa de exercitii fizice, plictiseala sau alimentatia nepotrivita. Pentru ca motivele sunt multiple si solutiile pentru a avea mai multa energie se pot rezolva in mod diferit. Cele mai eficiente metode sunt: somnul suficient, nutritie de calitate si exercitii fizice.

Pentru a putea sa avem energie mai multa este important sa respectam anumite principii, cum ar fi:

Somn suficient si odihnitor.

Trebuie sa avem grija sa dormim 7-8 ore pe noapte, intr-un ambient placut si lipsit de perturbari.

Exercitii fizice.

Este important sa avem o viata activa pentru a putea crea un echilibru pentru organismul nostru. Este recomandam sa mergem minim 30 de minute in fiecare zi. Ca urmare a exercitiilor fizice o sa avem o rezistenta mult mai buna la efort, o sa ne inbunatatim somnul si o sa ne imbunatatim concentrarea.

Alimentatie echilibrata.

Pentru a avea energie pentru toata ziua, este recomandat sa ne alimentam corect si sa ascultam de principalele reguli de nutritie. In acest sens, pentru a ne asigura ca alimentatia de ofera toata energia de care avem nevoie, este indicat sa:

–          Sa respectam principalele mese ale zilei, carora sa le adaugam doua gustari pentru un bust de energie;

–          Sa combinam corect alimentele la fiecare masa pentru a favoriza o digestie potrivita, fapt ce va ajuta alimentele sa furnizeze nutritientii necesari intr-un mod optim;

–          Sa eliminam din alimentatia noastra zaharul rafinat, alimentele semi-preparate si toate produsele care vin cu un adaos foarte mare de zahar si grasimi;

–          Sa consumam preponderent legume, carne slaba, fructe, cereale integrale.

–          Sa avem un mic dejun consistent bazat pe cereale integrale (cum ar fi ovazul) – acestea fiind recunoscute pentru faptul ca elibereaza treptat energia in organism.

In concluzie, pentru a avea mai multa energie, este important sa gasim echilibrul intre somn, activitatea fizica si alimentatie, astfel incat sa putem crea un plan individualizat care sa ne ajute sa avem un randament maxim in fiecare zi.

Adauga o intrebare noua si vei primi un raspuns in cel mai scurt timp