cum-scap-de-burtica

Reguli de simt comun in alimentatie

“Cum sa scap de burtica?”ma intreba azi cineva. Rspunsul meu a venit pe masura- “mananca mai putin si alearga”. Adica dieta si sport, cum am subliniat si in articolele anterioare.

Hai sa ne concentram putin pe ce punem in farfurie.

Avem trei mese principale si doua gustari:

MD  – 7.00 – 8.00 – 9.00

G1 – 11.00

P  – 13.00 – 14.00

G2 – 17.00

C  – pana la 20.00 

Carnea – poate fi preparata prin fierbere, la gratar sau la cuptor, dar nu prajita/ snitel.

Legumele – pot fi crude, fierte, congelate, gatite(sote, tocanita).

Evitati pe cat posibil cartofii, fasole boabe, mazare, bame, linte si porumb (combinatia de cartofi/orez + carne este strict interzisa).

Mancarea trebuie sa aiba cat mai putin ulei, dar se pot pune condimente naturale: sare, verdeata, sos de rosii, ceapa, usturoi, otet.

De evitat condimentele din comert-  contin monoglutamat de sodiu care este nociv si provoaca dependenta.

Pestele ar fi bine sa fie: pangasius, merluciu, cod, pastrav, salau, dorada, ton.

Fructe – orice sortiment, mai putin bananele, strugurii, nucile, alunele, fructele oleaginoase in general si fructele confiate.

Gustarile – fructe sau lactate(un pahar de lapte sau un iaurt sub 2% grasime).

Opteaza pentru indulcitori naturali(miere, sirop de stevie, agave) in locul zaharului. Acesta poate fi folosit cel mult in varianta lui bruta sau bruna. Atentie! Indulcitorii artificiali(zaharina, aspartam) dauneaza sanatatii.

Altel spus, alimentatia nu trebuie sa fie restrictiva ci rationalizata. Sa fim constienti deci si ca exista exceptii de la reguli, dar sa ne fie bine delimitate cele doua categorii.

P.S. Meniul ante-mentionat se asezoneaza cu o portie de sport 🙂

Sa avem pofta!

Adauga o intrebare noua si vei primi un raspuns in cel mai scurt timp